16 Mayıs 2018 Çarşamba

Okudum: Kayıp Kral (Gökhan Biçer)



Adı: Kayıp Kral
Yazar: Gökhan Biçer
Sayfa: 430
Fiyat: 12 tl

Yazarın daha önceki kitaplarını okuyup çok beğenmiştim. Bu kitabını da yine beğeneceğimi umarak aldım ve pişman olmadım. Dili gerçekten çok akıcı, sıkılmadan okudum. Konu da sürükleyici olunca bitmesini istemedim diyebilirim.

Kitap eski zamanlarda geçiyor. Birleşik Krallıkta, babasının tahttan inmesini bekleyen sabırsız bir prens var. Offa. Neredeyse 40'ına girmiş bir prens. Babası ülkeyi çok güzel yönetse da oğlu artık kendisi başa geçmek istiyor. Bir gün ormanda karşısına karanlık bir tip çıkıyor ve prensin neredeyse her şeyini bildiğini söylüyor. Onu Gölgeler Birliği'ne götürüyor. Karanlık büyülerle kötülük yayan bir grup. Prensin tahta geçmesine yardım ediyorlar. Prens bir gün babasını zehirliyor ve başa geçiyor.

Taç giyme töreninde tacın üstündeki mavi taşın parlaması gerekiyormuş. Krallığın bir geleneği, kraliyet kanından biri başa geçince taç mavi ışık yayarmış. Offa tacı giydiğinde taş parlamıyor ve prensin evlatlık olduğunu anlıyorlar. Halk kralı kabul etmiyor. Offa ise gerçek kralın kim olduğunu aramaya başlıyor.

Uzak köylerden birinde demircilik yapan Dylan, ailesinin üvey olduğunu bilmiyor. Offa onu bulduğunda her şeyi anlatıyor ve tacı bir anlığına Dylan'ın başına geçiriyor. Mavi ışık yanarken Dylan ölmüş atalarını görüyor ve konuşuyor. Offa gerçek kralı, öldürmek için tutsak ettiğinde kız kardeşi Prenses Helen bir şekilde Dylan'ın kaçmasına yardım ediyor ve doğruca amcasına gidiyorlar.

Amca Edgar, inzivaya çekilmiş mistik biri. Her türlü büyüden anlıyor ve bir ejderhası var. Ama ormanda bir ejderha daha bulmuş ve o da Dylan'ı seçiyor. Öyle küçük ki, Dylan'ın omzundan inmiyor. Çok sevdim bu ejderhayı :) Adını Knox koyuyorlar ve vakti geldiğinde bu minik ejderha büyüyüp çok çok büyük işlerin altından kalkıyor.

Kitabı gerçekten çok sevdim. Aslında Seçilmiş serisinden bağımsız gibi gelmişti bana ama kitapta birkaç yerde Vitale'ye gönderme var. Hatta sonunda kendisi çıkıp geliyor. Her iki kitabı da okudum ama uzun zaman geçti üstünden. Vitale zamanda gezerken Dylan'ın yanında uğradıysa bile hatırlamıyorum. Belki de yeni kitap için ufak bir göndermedir, bilemeyiz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder