19 Kasım 2017 Pazar

Okudum: Simonetta'nın Bademleri (Marina Fiorato)



Adı: Simonetta'nın Bademleri
Yazar: Marina Fiorato
Orj. Adı: Madonna of the Almonds
Sayfa: 338
Fiyat: 12 tl

Yazarı Botticelli'nin Sırrı kitabıyla tanımıştım. Dilini ve anlatım tarzını sevdiğim için diğer kitaplarını da aldım. Tabii çevirmenin hakkını da yememek lazım. Simonetta'nın Bademleri, kitap ismi olarak gülünç de olsa okuyunca çok etkileyici ve sürükleyici bir kitap. Neredeyse 4 günde bitirdim ama vaktim olsaydı daha kısa sürerdi. Biraz tarihi, biraz aşk, biraz da macera romanı diyebilirim.

Simonetta, çok küçük yaşta evlenir. Varlıklı bir aileye karışır ve neredeyse gününü gün eder. Kocası savaşa giderken bütün servetini de götürür ve savaşta ölür. Simonetta dul ve fakir kalır. Güzelim malikane satılmasın diye iş arar. O sırada da Vinci'nin bir öğrencisi (Bernardino Luini) yakınlardaki bir kilisede duvarlara resim yapmaktadır. Çizeceği Meryem Ana figürleri için kendisine model ararken Simonetta ile karşılaşır. Aslında hemen aşık olur ama o sıralarda fazla hovarda bir adamdır ve kimseye bağlanmaya niyetli değildir. Zaten Simonetta da modellik teklifini kabul etmez. Ama sonra mecbur kalır.
Simonetta borçlarını ödemek için modellik yaparken bir yandan da bir yahudiden borç alır. Adam başta güvenilmez bir tiptir ama sonra iyi biri olduğunu anlayacağız. Adamın başına çok kötü şeyler gelecek bu arada.
Modellik sırasında çok da kötü olmayan bir durum sonucunda bizim ikilinin yolları ayrılır. Birkaç sene uzak kalırlar. Luini bambaşka bir manastırda duvar resimleri çizerken, Simonetta da aşkın acısıyla ve badem ağaçlarının kesilmesinden korkmasıyla bir şey icat eder. Badem özünden bir likör. Kadın yaparken gözümde canlandı resmen :)
Sonrası kitapta. Ölen kocanın, ölemeyip başka bir yerde hayata tutunması da ayrı bir heyecan..
Mutlu sonla bitiyor tabii ama herkes bir şekilde acıyla yüzleşiyor..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder