25 Ekim 2017 Çarşamba

Okudum: Evliya Çelebi ve Ahit Sandığı (Sultan Polat)



Adı: Evliya Çelebi ve Ahit Sandığı
Yazar: Sultan Polat
Sayfa: 429
Fiyat: 14 tl

Yazarın ilk kitabıymış. Çok başarılı buldum şahsen. Dili çok akıcı, konuşmalar çok samimi, yer yer güldüm, anlatım güzel, konu maceralı, heyecanlı, hızlı okutuyor kendini. Kısacası sevdim.

Sultan Murat Han, Osmanlı'nın geleceği için bir şey düşünür. Ve iki güvendiği adamı bir göreve yollar. Birisi Sancar Bey'dir. Tehlikeden gözünü sakınmayan güvenilir bir dosttur. Öbürü ise seyahatleri her şeyden çok seven ve şifre çözmede son derece iyi biridir, adı da Evliya Çelebi.
Görevleri tehlikelidir. Uzun zamandır kayıp olan Ahit Sandığını bulup, payitahta getirmek. (Musa'nın tabletlerinin olduğu sandık) Ama yolları uzundur ve düşmanları çoktur. Tapınak şövalyeleri de bu sandığın peşindedir ve tabi Mısır hazinelerinin de. İki yoldaşımız biraz didişerek yola çıkarlar. Onların atışmaları bile güzel geliyor okurken :)
Güneydoğuya gidip, sandığın en son bulunduğu yerden aramaya başlarlar. Tabi gittikleri yerde sır koruyucular vardır. Onları bulup sonraki şifreye gitmeleri gerekir. Koruyucuların birbirlerinden haberi yoktur. Hepsi sırları babalarından alıp yeni nesle aktarmışlardır. Sadece bir gün gerçekten sırrı arayan kişi geldiğinde konuşmak üzere herkesten saklarlar.
İki yoldaşımız yollarına devam ederken çok badire atlatırlar. Ama her gittikleri yerde halka karışıp, anlattıkları hikayeleri dinlerler. Çoğu efsane olsa da efsaneyle gerçeği ayıklamayı öğreneceklerdir.
Bazen başları gerçekten derde girer ama bir yerlerden hep yardım görürler. Bazen de güvenilen insanlar hainlik eder.  Hepsi bu yolculuğa ayrı bir tat katar.
Ayrıntılara girmiyorum, kitabın tadını kaçırmak istemem. Tarihi romanlara meraklı olanlar bence bu kitabı da seveceklerdir.

*Okurken aklıma nedense National Treasure filmleri geldi. Konu tabii ki aynı değil ama işleyiş benzer olduğu için sanırım :)
** Ayrıca Süleyman'ın yüzüğünden bahsedilirken de Yüzüklerin Efendisi'ne gittim. Tabii ki alakası yok :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder